Outsourcing IT služieb
Outsourcing IT služieb v praxi znamená presunutie vašich IT procesov a služieb, alebo ich častí, na zodpovednosť dodávateľa, alebo inak povedané, prenájom IT. Model outsourcovaného IT je vzhľadom k dynamike IT prostredia veľmi rozšírený, a to nielen pre nižšie náklady, ale aj zmluvne zaručenú dostupnosť a kvalitu (SLA – Service Level Agreement) IT služieb, či časovú efektivitu, keďže dodávateľ svoj IT tím riadi sám.
Výhody outsourcingu IT služieb z pohľadu zákazníka:
- Vždy nižšie náklady ako lokálne IT – lokálne IT vyžaduje drahých špecialistov; zastupiteľnosť, dovolenky, PN, drahé školenia, motiváciu – dodávateľ tieto náklady nesie sám
- Garantovaná, zmluvne dohodnutá dostupnosť IT služieb – precízne nastavené SLA tvoria spoľahlivé IT, napríklad prvá reakcia na požiadavku do 1 hodiny, vyriešenie do 4 hodín
- Časová efektivita – IT špecialistov riadi dodávateľ, môžete sa na 100% venovať biznisu
- Tím expertov dodávateľa vždy k dispozícii – dodávateľ má voči lokálnemu IT spravidla viac expertov so skúsenosťami naprieč množstvo spoločností
- Škálovateľnosť IT služieb – dodávateľ poskytuje služby vždy v potrebnom objeme
- Lepší manažment zdrojov – dodávateľ má vždy skladom náhradnú techniku
- Lepší manažment rizík – špecifické riziká spojené s prevádzkou služby nesie dodávateľ
- Držíte krok s dobou – dodávateľ sa stará nielen o vzdelávanie svojich špecialistov, ale aj o výkon vašich IT procesov, navrhuje a implementuje zlepšenia
Služby ITčka pokrývajú plné spektrum IT služieb v intenciách malých a stredných spoločností, ale aj veľký časť služieb veľkých podnikov. Výhoda ITčka spočíva v prísne procesne riadenom poskytovaní IT služieb. Služby bežiace na našej strane pracujú podľa odporúčaní svetového štandardu pre riadenie poskytovania IT služieb ITIL v3. Vďaka tomu dokážeme pracovať mimoriadne precízne a efektívne a všetky naše služby a procesy sú jednoducho napojiteľné na procesy bežiace vnútri vašej spoločnosti.
Naše portfólio pozostáva z rôznych činností v rámci IT sféry, napríklad:
- Outsourcing IT služieb alebo správa siete
- Outsourcing alebo prenájom Service Desku
- Projektové a implementačné činnosti
- Konzultačné a implementačné činnosti pre ITIL v3
- Servisné práce pre rezidenčných a firemných zákazníkov
S dôverou sa, prosím, obráťte na náš Service Desk. Máme pružné procesy, schopné dokonale sa prispôsobiť prakticky akejkoľvek veľkosti a štruktúre vašej spoločnosti.
Prečo ITIL?
ITIL (IT Infrastructure Library) je sada najlepších praktík pre riadenie poskytovania IT služieb, vyvinutá ešte koncom 80 – tych rokov na žiadosť britskej vlády, za účelom zvýšenia kvality a súčasného zníženia nákladov vládnych IT služieb.
Vtedajšia The Central Computer and Telecommunications Agency (CCTA) dostala úlohu vyvinúť odborný rámec pre efektívne a účinné využívanie zdrojov v štátnom aj súkromnom sektore pri prevádzke IT.
Dnes je knižnica ITIL vo verzii 3, stal sa z nej moderný priemyselný štandard pre poskytovanie flexibilného, štandardizovaného IT. Pre našich zákazníkov to znamená jednak istotu, že pracujeme mimoriadne efektívne a precízne, druhak zaručenú kompatibilitu s procesmi vo firme zákazníka.
ITIL v3 je takzvaný „business driven framework“. V praxi to znamená takmer absolútnu orientáciu na podporu biznisu zákazníka, teda dizajn procesov vždy s konkrétnym biznis cieľom na pamäti.
Najvyššie dosiahnuteľné akreditované vzdelanie pre knižnicu ITIL sa nazýva ITIL Expert. Na Slovensku a v Česku ich je asi 40 a my máme hneď niekoľkých!
Katalóg našich služieb
Katalóg služieb ITčka je náš „jedálny lístok“. Z katalógu si naskladáte kombináciu služieb presne pre potreby vašej spoločnosti. Služby môžete ľubovoľne pridávať a odoberať, platíte teda vždy len to, čo aktuálne potrebujete.
Vďaka katalógu sú naše služby absolútne transparentné, ich výkon merateľný a pravidelne vyhodnocovaný. Na mesačnej báze vám vždy reportujeme využitie konkrétnych služieb vašimi pracovníkmi, máte teda úplnú kontrolu nad nákladmi.
PC (stolový počítač)
V rámci služby PC preberáme úplnú zodpovednosť za funkcionalitu pracovnej stanice (PC) až po úroveň prihlásenia používateľa do operačného systému (Windows).
PC pripojíme do centrálnej konzoly správy antivírovej ochrany s pravidelnými automatickými kontrolami disku. Pravidelne aktualizujeme a kontrolujeme dohodnutú sadu aplikácií a tiež operačný systém, fyzické komponenty a kalibráciu monitora. Služba pokrýva počítač s monitorom a všetkými perifériami (myš, klávesnica, a podobne).
PC pokrytý službou má spravidla prístup do firemnej siete a internetu. Aplikujeme sadu bezpečnostných politík v súlade s najlepšími praktikami v modernom IT, vykonávame pravidelnú profylaxiu.
Poruchy pokrývame okamžitou náhradou z našich skladov a postaráme sa aj o záručné riešenia, či zvolávacie akcie výrobcov na odstránenie známych chýb.
Notebook
V rámci služby Notebook preberáme úplnú zodpovednosť za funkcionalitu pracovnej stanice (Notebook) až po úroveň prihlásenia používateľa do operačného systému (Windows).
Notebook pripojíme do centrálnej konzoly správy antivírovej ochrany s pravidelnými automatickými kontrolami disku. Pravidelne aktualizujeme a kontrolujeme dohodnutú sadu aplikácií a tiež operačný systém, fyzické komponenty a kalibráciu monitora. Služba pokrýva notebook s monitorom a všetkými perifériami (myš, klávesnica, a podobne).
Notebook pokrytý službou má spravidla prístup do firemnej siete a internetu. Aplikujeme sadu bezpečnostných politík v súlade s najlepšími praktikami v modernom IT, vykonávame pravidelnú profylaxiu.
Poruchy pokrývame okamžitou náhradou z našich skladov a postaráme sa aj o záručné riešenia, či zvolávacie akcie výrobcov na odstránenie známych chýb.
Zvláštnu pozornosť venujeme zabezpečeniu notebooku, vzhľadom k pripájaniu sa do cudzích sietí, snažíme sa aj priebežne odporúčať používateľom bezpečnostné návyky pri práci s notebookom v teréne.
Mobilný telefón / Tablet
V rámci služby Mobilný telefón / Tablet preberáme úplnú zodpovednosť za funkcionalitu mobilného zariadenia až po úroveň prihlásenia používateľa do operačného systému (Apple iOS, Android, Windows, mobilné telefóny bez operačného systému).
Mobilné zariadenie pripojíme do centrálnej konzoly správy antivírovej ochrany (Android). V kombinácii so službou E – mail, alebo použitím technológie zákazníka, vypracujeme bezpečnostné politiky aplikované na všetky firemné mobily a tablety. Takéto politiky dokážu zabezpečiť silné heslo, zapnúť šifrovanie úložiska dát, alebo napríklad na diaľku nezvratne vymazať obsah strateného zariadenia.
Poruchy pokrývame okamžitou náhradou z našich skladov a postaráme sa aj o záručné riešenia, či zvolávacie akcie výrobcov na odstránenie známych chýb.
Tlač dokumentov
V rámci služby Tlač dokumentov preberáme úplnú zodpovednosť za funkcionalitu tlačového systému až po úroveň vytlačenej stránky.
Podľa veľkosti tlačovej infraštruktúry pripojíme tlačiarne do tlačového systému umožňujúceho sledovať a predvídať náklady na tlač. Tlačiarne pripojíme k nášmu monitorovaciemu systému s automatickým hlásením stavu spotrebného materiálu. Toner a ostatné diely vymeníme presne včas, tak aby ste mali tlačiareň vždy dostupnú (rovnako zapekaciu pec, foto valce, nádoby na odpadový toner…)
Pre prípad tlače citlivých dokumentov dokážeme implementovať bezpečnú tlač až po autentifikácii používateľa na tlačiarni (SafeQ).
Poruchy pokrývame okamžitou náhradou z našich skladov a postaráme sa aj o záručné riešenia, či zvolávacie akcie výrobcov na odstránenie známych chýb.
Server
V rámci služby Server preberáme úplnú zodpovednosť za funkcionalitu servera až po:
- úroveň správy hardvérovej vrstvy, vrátane profylaxie HW a aktualizácie firmware fyzických komponentov, správy diskových polí, a podobne
- úroveň správy po vrstvu operačného systému (Linux, Windows, FreeBSD, OSX, Solaris, …) vrátane aktualizácií a bezpečnostných politík
- úroveň správy po aplikačnú vrstvu, resp. samotnú rolu servera, teda úplná správa servera a jeho periférií
V závislosti od úrovne správy servera vypracujeme plán obnovy dát a funkcionality pre prípad katastrofy, postaráme sa o bezpečné zálohovanie, antivírovú ochranu, bezpečnostné politiky a redundanciu kritických súčastí. Typické spravované servery sú napríklad súborový (dátový) server, aplikačný server, zálohovací server, autentifikačný server (Active Directory), poštový server, atď.
Fyzické umiestnenie servera u zákazníka alebo v serverovni ITčko.
Poruchy pokrývame náhradou z našich skladov a postaráme sa aj o záručné riešenia, či zvolávacie akcie výrobcov na odstránenie známych chýb.
E – mail
Prevádzka e – mailovej funkcionality spravidla na platformách Office 365, Google Apps, Zimbra. V prípade požiadavky na absolútnu bezpečnosť resp. držanie dát priamo vo firme, používame Exchange a Postfix server fyzicky umiestnený u zákazníka.
Službu E – mail prevádzkujeme ako úplné riešenie až po príjem a odoslanie správy z klienta používateľa. Platforma zahŕňa špičkovú webovú aplikáciu pre prístup mimo vlastného počítača, synchronizáciu na mobilné telefóny, bezproblémovú synchronizáciu prostredníctvom Active Sync protokolu.
Služba zahŕňa 50GB mailbox a 1TB úložisko dát pre každého používateľa, klienta firemnej komunikácie v reálnom čase Skype for Business (Lync), SharePoint, správu kontaktov, kalendárov, distribučné skupiny, zdieľané poštové schránky, SMTP funkcionalitu pre zariadenia tretích strán
Fyzické umiestnenie servera u zákazníka, v serverovni ITčko alebo v cloudovej službe dodávateľa.
Pošta a uložené dáta sú pokryté antivírovou ochranou a moderným spam filtrom.
Dodávka hardware a software
Niektoré naše služby nevyžadujú žiadny hardware ani software, iné bežia na na hardware v serverovni ITčka, k ďalším službám HW a SW samozrejme dodáme.
Disponujeme pružnou sieťou spoľahlivých dodávateľov, naviac sa staráme o reklamačné konanie a zvolávacie akcie výrobcov na odstránenie známych chýb. Zmluvní zákazníci majú k dispozícii, pokiaľ je to technicky možné, náhradný kus po dobu riešenia reklamácie či poruchy.
Okrem spoľahlivej dodávky HW a SW, samozrejme môžeme dodanú techniku aj rozbaliť, osadiť, nainštalovať, prípadne dokonca uviesť do plnej prevádzky, kde zákazník len odsúhlasí funkčnosť a techniku začne užívať.
Prečo ITčko?
- 15 rokov skúseností hovorí za nás!
- Úspešne sme vyriešili viac ako 30 000 zákazníckych požiadaviek (tzv. tiketov)
- Profesionálny Service Desk k dispozícii non-stop po celý rok
- Plne implementované operatívne ITIL v3 procesy zaručujú kompatibilitu s vašou spoločnosťou
- Prenajaté IT je vždy lacnejšie ako lokálne IT
Povedali naši zákazníci
ITčko sa stará o naše notebooky za veľmi férovú cenu. Spravujú všetky naše IT veci, niekoľko krát sme si prenajali aj Service Desk na oslovenie našich zákazníkov. Vždy k úplnej spokojnosti, odporúčam.